آموزش کاشت زعفران گلخانه ای

آموزش رایگان کاشت زعفران گلخانه ای

این بخش آموزش رایگان کاشت زعفران گلخانه ای را با پاسخ به سوالات مهم آغاز می کنیم. قیمت زعفران گلخانه ای چند است؟ پیاز زعفران را چه زمانی بکاریم؟ مقدار فضایی مورد نیاز برای کشت زعفران گلخانه ای چقدر است؟ چگونه زعفران گلخانه ای تولید کنیم؟ و همچنین در ادامه زمان کشت زعفران گلخانه ای – زمان گلدهی پیاز زعفران – وسایل مورد نیاز برای راه اندازی گلخانه زعفران – کاشت سنتی زعفران  را بررسی خواهیم کرد.

آموزش کاشت زعفران گلخانه ای

چگونه زعفران گلخانه ای تولید کنیم؟

در خردادماه پس از زرد شدن برگ گیاه پیاز از خاک جدا شده و در محیطی با تهویه هوای مناسب و خنک انبار می‌کنیم.

در اول شهریور ماه پیازهای بالای ۲۰ گرم در طبق‌های چوبی بدون بستر و خاک قرار داده شده و به محیط گلخانه‌ای برده می‌شود ، در آنجا دما ، نور و رطوبت مناسب که در بازه های زمانی زمانی متغییر می‌باشد نگهداری می‌شوند.

در مهرماه پیازها شروع به جوانه‌ زدن می‌کند. در این مدت از اطراف پیاز جوانه‌های بسیاری می‌روید که باید به جز جوانهای اصلی دیگر جوانه‌ها را از پیازها حذف کرد این عمل از هدر رفتن توان و نیروی ذخیره شده در پیاز جلوگیری میکند. ناگفته نماند آب مورد نیاز فقط از طریق رطوبت محیطی تأمین می‌شود و تماس آب با گیاه صورت نمی گیرد. تماس آب با گیاه باعث رشد ریشه در پیاز می‌شود که این باعث هدر رفتن نیروی ذخیره شده در پیاز میشود ، احتمال پوسیدگی پیازها بالا می‌رود و باعث انتقال بیماری نیز می‌شود.

 کشت زعفران گلخانه ای

پیاز زعفران را چه زمانی بکاریم؟

پیازها در اواخر آبان یا اوایل آذر شروع به گلدهی می‌کنند و بعد از برداشت گلها پیاز ها به زمین بازگردانده می‌شود در سال بعد مراحل تکرار می‌شود. با در اولویت قرار دادن بحث بحران آب در کشور این نوع کاشت به خاطر مصرف بسیار کم آب بهترین روش برای کاشت می‌باشد وضعیت اقلیم آب هوایی کشور دیگر برای کاشت سنتی مناسب نمی باشد تابستان های بسیار گرم و سرماهای بد موقع همه و همه باعث پایین آمدن راندمان برداشت شده اند. اگر در این خصوص سوالی داشتید، با کارشناسان ما در ارتباط شوید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 کشت پیاز زعفران گلخانه ای

قیمت زعفران گلخانه ای چند است؟

در کاشت سنتی کلاله گل در معرض برخورد با نور آفتاب بوده که باعث از بین رفتن عطر، قدرت، رنگ‌دهی و میزان طعم کلاله می‌باشد. در روش نوین گلخانه‌ای ما از این مشکل مبرّا شده‌ایم که این نیز خود باعث کیفیت بسیار بالا در کلاله می‌شود و با در نظر گرفتن نیاز و رقابت در بازار جهانی و ریزبینی کشورهای برند پسند این امر بسیار مهم است. برداشت زعفران با این کیفیت در بازار جهانی دارای ارزش بالا بوده است و قیمت زعفران گلخانه ای  چند برابر زعفران‌های دیگر قیمت دارد. به طور مثال اگر قیمت هر کیلو زعفران که به روش سنتی کشت شده 10.000.000 ده میلیون تومان باشد، قیمت هر کیلو زعفران گلخانه ای حدود 25.000.000 تا 30.000.000 میلیون تومان می باشد. برای دریافت لیست قیمت زعفران به کانال تلگرامی شرکت الماس زعفران جهان مراجعه کنید.

قیمت فروش هر کیلو زعفران گلخانه ای

چرا باید زعفران گلخانه ای تولید کنیم؟

در حال حاضر بهداشت یکی از مسائل مهم در بین جوامع می‌باشد. در نوع کاشت سنتی گل زعفران به خاطر قرارگرفتن در محیط نامناسب و تماس با خاک و کود حیوانی و … دارای بهداشت مناسب نمی‌باشد. در روش کشت گلخانه‌ای محیطی بسیار مناسب و بهداشتی و به دور از هر نوع آلودگی برگ برنده دیگری در مقایسه با کشت سُنتّی دارد. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت زعفران گلخانه ای با کارشناسان ما در ارتباط شوید.

کاشت زعفران گلخانه ای

مقدار فضایی مورد نیاز برای کشت زعفران گلخانه ای چقدر است؟

و اما مقدار فضای مورد نیاز برای کشت زعفران گلخانه ای در حال حاضر با مشکل بیکاری در کشور ایران به دلیل خشکسالی و … مواجه هستیم کشت نوین زعفران باعث به کارگیری نیروی کار بیشتر و اشتغال زای در کشور می‌شود که خود امری ضروری و بسیار مفید می‌باشد. این نوع کشت نوین را نیز می‌شود در فضای محدود به صورت طبقاتی انجام داد و نیاز به زیر کشت بردن اراضی بسیار نیست. ده هزار مترمربع را می توان در یک محیط صد متری در پنج طبقه که میشود پانصد متر اجرا نمود.

آموزش کاشت زعفران

معایب کشت سنتی زعفران ؟

در کشت زعفران به روش سنتی پیاز به مدت بسیار طولانی و چندین سال و به دور از دید و دسترسی در زیر خاک دفن شده که موجب افزایش بیماری در پیاز و خاک می‌شود در کشت نوین پیاز در دسترس بوده و مراقبت‌های لازم به راحتی و سهولت انجام می‌شود. شرکت الماس زعفران جهان بزدی دوره های آموزشی خود را در سه سطح آغاز خواهد کرد. آموزش بخشی از آموزش ها رایگان می باشد. جهت در بافت آموزش های رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط شوید

قیمت خرید زعفران گلخانه ای صادراتی

error: Content is protected !!